Kastfall 0 Postad 16 Juli , 2008 Hej Ska skaffa en ny motor till min Kuling antagligen från -80 och funderar på lång eller kort rigg. Det finns ägare till båda modellerna, och det verkar som att båten är byggd för kort rigg? Blir det helfel med en 40-50 hk med lång rigg (utbudet verkar större) ? Vad rekommenderar ni till denna båt? /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 16 Juli , 2008 Du måste ha rätt rigg-längd, annars blir det galet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kastfall 0 Postad 16 Juli , 2008 Gäller alltid att kaviationsplattan ska ligga i linje med botten på skrovet ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 16 Juli , 2008 Det ska vara en bra utgångspunkt, sedan hissar man motorn ibland några steg för att få bättre fart. Kavitationsplattan ska dock aldrig befinna sig under skrovet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 14 Juni , 2009 Jag hade långrigg på min trots att det skulle vara kort och det gick bra ändå. 29 knop med mariner 40hk -79. Möjligtvis inte lika rapp i svängarna men jag körde inte på det viset heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser