Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Gäst Donna-Lee

Otäck olycka i liseberg.

Rekommendera Poster

Gäst Donna-Lee

Hur fan kan man fortsätta att ha öppet när så många skadats. Men det är pengar förstås! Tänk att det antagligen är många barn inblandade och just nu i semestertider. Hela familjer som drabbas, jag blir tokig på den här jakten på pengar och den totalt hänsynslösa synen på människor som blivit.

/Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du ätit taggtråd idag Rovarn???Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem vinner vad på att stänga ner hela Liseberg ?

Dom som behövt hjälp har ju fått det av kristeam på plats.

Den som tycker det känns läskigt kan ju själv välja att gåt där ifrån.

Dom som vill fortsätta förlusta sig kan göra det.

Däremot håller jag med Rövarn. Stäng Stockholm.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad någonstans i detta kommunala bolag ser du den hänsynslösa jakten på pengar? och vad har det i så fall med olyckan att göra, den gör ju bara att liseberg tjänar mindre under en lång period. Sen är det ju så att dom rigorösa säkerhetskontrollerna som görs på liseberg görs av ett utomstående akriditerat företag utan någon som helst hänsym till lönsamhet, nä Urban nu är du ute och cyklar eller full!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Nja jag kanske överreagerar eller gjorde så, men jag tycker i den panik som uppstod därikring så skulle man stängt ned. Nu gjorde man ju så också, med den del där olyckan var framme fick man höra i senare nyheter. Puh. Sedan håller jag med dig Rövarn att stockholm skulle stängas ned! ? Eller menade du något annat?
/Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så är det nog, man reagerar lite väl hårt ibland men du som är gammal och klok skall väl inte reagera på sensationsjournalistik....Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Helt rätt, kanske man inte ska reagera huvudtaget. Nånsin?
Är vi tillbaka då vid trådens början eller Skrattande
Nej jag skiter väl i lisebergsbesökare, Stockholmare går på grönan och metadon.

/Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vaddåå stänga stockholm? det är redan stängt! vägtull/trängselskatt, busstrejk, och när det inte är det är det hart när omöjligt att ta sig fram ändå ......

... nåväl i morgon tar jag min mats ur skolan, första anhalt byttafladen (tror jag) ha de så gött på västsidan ..... slutmål Harstena (och sen hem igen) ... mats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Amen nu får ni väl lägga ner. Visserligen är det väl Övrigt snack, men lite marin anknytning tycker jag väl att man ska ha i en tråd. Expressens eller Aftonbladets diskussionsforum passar väl bättre för diskussioner om Liseberg och Grönan.

My five cents  //Ilkka

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flumride... är nöten, en pipa, en tokig tobak, bara gbg kan erbjuda dettaCool

Senast ändrad av ejope | 16 juli 2008 | 00:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst n0sliw

Liseberg har även fisketuren, småbåtarna och kållorado eller hur dom nu stavar ;) sen är ju vikinga skeppet uppe vid uppskjutet även lite marin av sig^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personalen har påpekat att det knakade i maskineriet. Ingen lyssnar på dem. Hur katten kan man strunta i sådant? Givetvis borde man mer undersökt det de anställda påpekat och låtit dem vara delaktiga i utvärdering av resultatet. Om det nu varit så att det inte funnits något fel så skulle personalen fått vara med och konstaterat detta för att även de ska känna trygghet i sitt arbete och sin uppgift att sälja en upplevelse.

Som jag ser det så är personalsynen allvarligare än själva olyckan. Givetvis är olyckan allvarlig men med fel personalsyn blir det inte bra.

Personalen är ett företags största resurs.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag äter taggtråd till frukost varje dag! Flört

Vad jag menar är att man nog inte kan skrika att något ska stängas så snart en olycka har inträffat, att det i mitt inlägg blev just Stockholm berodde på att i artikeln precis före Lisebergsartikeln i aktuell blaska i gårkväll stod det om en dödsolycka där betongblock rasat ner över en väg strax norr om Huvudstaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag äter taggtråd till frukost varje dag! Flört

Vad jag menade var att man nog inte kan skrika att något ska stängas så snart en olycka har inträffat, att det i mitt inlägg blev just Stockholm berodde på att i artikeln precis före Lisebergsartikeln i aktuell blaska i gårkväll stod det om en dödsolycka där betongblock rasat ner över en väg och dödat en och skadat flera strax norr om Huvudstaden.

Edit: formuleringsfel tillrättat

Senast ändrad av Rovarn | 16 juli 2008 | 10:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

JO DET KAN MAN, men man behöver inte. Jag vet Skrattande och du vet om någon att jag överreagerar ibland, det gör ju aldrig du!!!

Nog om det, fortsätter du läsa så ser du att man faktiskt stängde av den delen strax efteråt vilket var bra. Det första som kom ut var att det var kaos och att människor sprang vilt omkring och skrek. Jag tänkte på barnen och funderade om men helt tappat konceptet och det efter att reportern frågat om inte det var bäst att stänga just under olyckan. Men svaret var nej då. Man ändrade sig tydligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skrev fel i inlägget Du citerade:

Vad jag menar är att... ska vara Vad jag menade var...

Sorry...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...