FredrikW 0 Postad 15 Juli , 2008 Är en glad fiskeamatör som försöker sig på gösfiske i Hjälmaren. Jag tycker det nappar dåligt (i alla fall i den östra delen av sjön där jag håller till) men det kan också bero på min bristande fiskekunskap. Finns det någon som vill dela med sig av tips på fiskeplatser och/eller utrustning. Idag fiskar jag med jiggar i diverse kulörta färger, men som tidigare nämnts - utan resultat. Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 22 Augusti , 2008 Fiska på hårda bottnar nära till djupt vatten där finns fisken till 90 % Själv så använder jag oftast huvuden på 25 Gr då jag sällan fiskar på vatten grundare än 10 m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 22 Augusti , 2008 Ok tack. Vilken färg på giggarna är att rekommendera. Starka kulörta färger antar jag!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 25 Augusti , 2008 Det brukar vara olika men om du känner fisken och den ej vill ta riktigt så prova natur färger Somarens fiske har fungerat bra med gälla färger med inblandning av flake. Östra har vart trög under hela sommaren dock så började den ge fisk för ca två veckor sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser