Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
Gäst Båtsman

Hävert till jeepdunk.

Rekommendera Poster

Gäst Båtsman

Är det någon som vet var man kan få tag i en hävert som passar till jeepdunkar så att man slipper allt detta spill på däcket.Jag bor i Strängnäs området är väldigt tacksam för alla svar. Det sitter en hand pump på häverten med 2 st slangar och fäste till jeep dunken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Nisse

OK, Hjertmans, Erlandsson brygga har jag sett dem hos i fjor. Priserna variera. 350 - 500 kr. Kolla också om inte Clas i Sjön har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Henrik

sid 8 är det tänkt att det skall stå.

post-0-1394234273,6252_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kristian Winolf

Tack för tipset !! Vad jag har letat!!!! MVH Kristian W

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rautheon

Heter det jeepdunk i sverige? I Finland heter det jerrykanna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det slog mig att det finns dammsugare för akvarier, en slang med blåsa som man klämmer på. Lite billigare. Har ej prövat. Eller en utombordarslang med blåsa med anslutningarna borttagna. Har ej prövat detta heller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den pumpen fungerar klockrent. Vi tankade ur 4 jeepdunkar under gång i 35 knop när vi körde Mardrömmen förra helgen. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=16807 Iofs så var ju vädret det allra bästa men fördelen är ju att du kan sitta i båten med dunken mellan benen och pumpa ur den. Slippar man att stå och balansera med tratt och dunk på ett skarndäck i 10 m/s så är det ju värt varenda krona. Det bygger inte heller på någon hävertfunktion så att dunken måste vara högre än påfyllningsröret utan på rent övertryck i dunken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sant, men får man häverteffekt så tömmer man en jeepdunk snabbt utan att behöva pumpa hela tiden. 3-4 pump sen sköter det sig själv, kanonbra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyfter en flera år gammal tråd, men undrar hur det fungerar med denna pump om man inte kan/vill fylla hela dunken i tanken? Slår den ifrån när tanken är full eller gör man det själv när man märker att det börjar bli fullt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Använder den oxå sen åratal. Kanongrej. När det är fullt spänner man bara loss den från dunken (samma fastsättning som locket på jeepdunken) så släpper övertrycket och det slutar rinna direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...