Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Samric

Rocco

Rekommendera Poster

hej!

Sitter i tankar att köpa begagnad båt. har fastnat för Rocco. Vet ej benämning men är ca 30 fot. Har väldigt svårt att hitta info om denna model. Hoppas att någon kan hjälpa mig med info. Typ skrovvinkel, motorbestyckningar, om det är olika inredningar etc.

Tack på förhand!

Richard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Richard!

Har du hittat mer info om Rocco får du gärna maila mig på konsultens@hotmail.com.

Mvh

Hudikbo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har inte så mycket info att ge dig, men jag gissar att det kan vara en Rocco 2002...den är dryga 9m och de jag har sett har oftast 2st 5,7 liters bensinare(typ VP AQ271C el liknande). Tror inte att de är byggda i mer än ett 20-tal exemplar(och under 80-talets senare hälft), men det har jag inga som helst vetenskapliga belägg för :-).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, lyfter en gammal tråd istället för att starta en ny. Jag är nyfiken på ungefär samma saker som trådstartaren var 2008, dvs rent allmänt vad det är för en båt. Ser att vissa båtar har midcabin men inte andra, såldes dessa båtar som halvfabrikat?

Ungefär vad man kan förvänta sig för marschfart och toppfart med 5,0:or respektive 5,7:or?

Finns även en crown 2001 på blocket som ser identisk ut men har singelmontage, har dessa formar cirkulerat mellan flera olika tillverkare?

Så om någon har info om dessa båtar så dela gärna den med mig.

/Niclas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för mej att dom byggdes i Göteborg på åttiotalet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...