Vadensjo 0 Postad 15 Juli , 2008 Hallå jag har en sea ary 230 med mercruiser V8 5.0 1994 som jag har haft på verksta för attb byta rykutjämnaren. När jag får hem båten så fungerar inte länspump,latrinpump,motorfläkt,trimmplan.det fasta ekolodet och belysningen ute. Jag har hittat några säkringar bakom ratten och två i motor rumet men de var hela. Vad kan ha hänt ??? Alla förslag till åtgärd välkommnas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 15 Juli , 2008 Det är väl så att i nästan alla båtar så är elen känslig pga den ständiga fukten omkring. Pillar man runt bland kablar och sånt kan man lätt få glapp i säkringatr etc. Vrid helt enkelt på alla säkringar och känn lite lätt i kablelkontakterna så att de sitter i ordentligt så tror jag säkert att det hoppar igång för dig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 15 Juli , 2008 Eftersom det är så många saker som inte fungerar efter servicen så tror jag att du har problem med jorden i systemet. Jag skulle börja i jordpunkten dvs var ligger minus i systemet. Antagligen där det hänt något under servicen. Det finns säkert en jordpunkt i motorn, leta rätt på den, skrapa ärj, spruta lite 556 och testa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser