Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
full_speed_ahead

Chrysler 70-tal, 55hk/45hk samma delar?

Rekommendera Poster

Ohoj!

Håller på att fixa en en gammal Selco med en Chrysler-stånka på 55 hästar.

Det visar sig att vissa delar behövs bytas och sen är där vissa delar som behövs putsas upp, har hittat en 45 hästars som verkar vara i bra skick och som är i ungefär samma ålder.

Passar delarna på min motor, vet att motorkåpan passar, men övriga delar som växelhus etc. ?

Tacksam för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Delar från 35Hk 1966-75, 45Hk 1966-1984 passar förutom kolvar, vevaxel och vevstakar till din 55Hk. Motorerna är identiska förutom att det är olika cyl.volym på dom.

Dessutom fanns det 3st olika tändsystem. Magnettändning, batteritändning och magnapowertändning. Det sista var ett elektroniskt system som användes mestadels på 45 och 55Hk.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar Nordin! =)

Du verkar vara en klippa när det gäller Chryslers utombordare, har jag inte fel för mig så sitter du på lite delar också?  Glad

Har problem att få i backen på min 55:a, förra ägaren har modifierat en hel del delar som jag tänker beställa nytt, bland annat det upp&nervända L som kan kallas växelföraren.....misstänker att där är något knas med växelhuset, vad jag förstår så får man räkna med det på jänkare?

/Ted

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag har lite delar till Chryslermotorer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...