strandad 0 Postad 13 Juli , 2008 Nu är det dags att skaffa ny bil. Vi blir i dagarna ytterligare en familjemedlem och har då växt ur vår vanliga personbil. Samtidigt har det gäckat mig att vi inte haft en bil som fått dra vår pärla till båt. Båten med trailer väger ganska exakt 2000kg och kommer vilket fall att kräva BE för mig att dra. Så nu till frågan. Vad för bil ska jag handla? Kommer aldrig lägga mer än 40' på en bil då bilar för mig inte alls är lika viktigt som båt. Har själv kollat på Sharan och Pajero, två bilar som får dra tillräckligt och har plats för hela familjen. Vad säger ni på MG, några tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 13 Juli , 2008 Köp en gammal Jeep Grand Cheroke, eller bara en Jeep Cheroke. Störtskön bil speciellt för ditt ändamål. Kostade en förmögenhet som ny, men är nu billiga eftersom folk tror att de drar så mycket bensin. Mer bil för pengarna är svårt att få och dessutom betydligt roligare än vilken dussinbil som helst. http://www.blocket.se/vi/17128746.htm?ca=11_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strandad 0 Postad 13 Juli , 2008 Precis den bil man skulle velat ha. Tyvärr har jag inte hittat nån Jeep med minst 6 säten. Annars hade det varit kanon. Mer förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strandad 0 Postad 14 Juli , 2008 Är det någon på MG som har Pajero eller dyligt som kan rekommendera den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser