Thomas_B 0 Postad 12 Juli , 2008 Hej MAriner 60 EFI 4-takt från 2002. Efter att ha startat motorn och kört på tomgång i 20-30 sekunder startar tiltmotorn att lyfta motorn. Den går inte att slå av tiltmotorn annat än med huvudströmbrytaren. Så snart jag slår till strömmen startar tiltmotorn och fortsätter att lyfta motorn. Idéer? Jordfel, kontakt/brytarfel eller något mer komplicerat? Mvh, Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 12 Juli , 2008 Hej! Säkert en överledning någonstans och troligast är väl i upp/ned brytaren i reglaget som används mest och i andra hand den brytaren som sitter på motorn! Ev om något relä har hängt sig eller gått sönder. Till sist kan det ju vara en klämd kabel men jag skulle inte börja med att leta det svåraste så kolla brytarna om någon av dom är utslitna och ger permanent kontakt för UPP! Mvh Peter Senast ändrad av sdk780 | 13 juli 2008 | 00:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_B 0 Postad 13 Juli , 2008 Hej Peter och stort tack för tipset. Jag hade samma misstanke (upp/ned-knappen på reglaget). Svårt att plocka isär för att se brytaren, men jag sprayade in olja (556) varefter det faktiskt fungerar som det ska. Lite nervös är jag förstås fortfarande, felet är inte så roligt om man är ute på havet och har små barn med sig... Tack och trevlig båtsommar! Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser