Rannare 0 Postad 12 Juli , 2008 Hej. Jag har en båt med en AQ 130 motor och Solex 44 förgasare. Båten vill inte gå på tomgång, man kan starta den genom att flöda och hålla hög gas, sjunker varvtalet under ungefär 4000 rpm så dör den i ett böööhande bara. Brytare och kondesator är bytta, tändstift är bytta, och tändningen är inställd. Jag misstänker att det kan vara något fel med förgasarna, men de är inställda efter grundinställning bara. Den startar bara efter att man har flödat. Någon som har en idé om vad som kan vara fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boat_Kungen 0 Postad 12 Juli , 2008 Hej! Har du kollat bränslefiltret, så det inte sitter igen? Vad har du för komp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rannare 0 Postad 13 Juli , 2008 Bränsefiltret har jag inte kollat, men båten går ju på höga varv. Kompet är 12, 12, 9, 12 bar i cyl 1-4. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boat_Kungen 0 Postad 13 Juli , 2008 Ja den kan gå på höga varv eftersom pumpen pumpar hårt då men orkar inte få fram soppa på låga varv. Har haft de problemet själv på min gamla båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser