swerik 0 Postad 10 Juli , 2008 max 50 K, ska kunna annvändas mellan gotland och fastlandet, seglas ensam eller ensam och en som är nybörjare, plats för två pers och packning för två veckor höst och vår. Det behöver inte vara en racer, hellre tung och trygg. Har funderat på Fingal 28, Maxi 77-68, Amigo 23, rock 20, mf. Fingal verkar ge mest för pengarna. Tack på förhand/Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 10 Juli , 2008 Köp Fin-Gal el maxi68. Ej Rock20. Om Amigo vet jag inget. Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alvarsson 0 Postad 11 Juli , 2008 Själv skulle jag rekommendera Maxi 77. Har själv en sådan och jag anser att den lever upp till dina krav och lite till. Den enda av de andra jag har någon som helst kunskap om är Maxi 68 och den kan med sin rigg visserligen segla bättre än just 77an, men man känner att 77an är större och jag inbillar mig därför att den känns något säkrare. Kalmans rekommendation av Fingal 28 skulle jag också lita på. Han brukar veta mycket om mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 11 Juli , 2008 Fin-Gal är en härlig båt som både jag och kalman varmt kan rekomendera. Trygg att segla även om man skulle behöva ta ett par rev, dessutom så seglar den torr och fin även i lite grövre sjö. Vill du veta mer om Fin-Gal så skicka gärna ett pm till mig(å kalman hjälper säkert till oxå) Ha´ t pent Smoegen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 12 Juli , 2008 IF-båt kan du nog få för dom pengarna. En mer lättseglad o trygg båt är svår att hitta. När andra börjar reva, då trivs den med fullt ställ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser