Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
Freddecat

Båt köp eller Uppsala marin ??!!

Rekommendera Poster

Hej,

Jag vill bara hissa den illröda flaggan för att göra affärer med Båt köp/Uppsala marin.

Vi köpte en Four winns Vista genom dessa herrar förra året, och har efter att affären gått igenom och de fått sina pengar...... haft väldigt svårt att få kontakt med dem.

Och då har jag har både mejlat och ringt till dem..

Det började med att min båt som skulle varit levererad i mitten på juni levererades den 17 juli den skulle vid leverans varit ny rekad men när jag fick den såg ut som ett slagfält innuti och utanpå, detta hade jag betalt 1000 dollar extra för. förseningen som enligt dem berodde helt på att jag betalt in de sista 60000:- 2 dagar försent på en affär på 620 000:-, och att de ( deras amerikanska kollega) skulle ha bytt motorfötter för att dessa var undermåliga ( ett garanti jobb som four winns skulle stå för). Dessa motorfötter är aldrig bytta???!!!.

Jag påtalade jovetvis detta för dem och vart till en början erbjuden typ 3 fendrar och en ankarlina för besväret, eftersom de inte hade några pengar att ge mig, och att de troligtvis skulle sätta firman i konkurs, jag lät då detta bero.

Jag fick senare se att de inte satt sin firma i kk, och påminnde dem då om våra ouppklarade affärer, men de vägrar svara. Jag har efter detta märkt att många andra oxå blivit behandlade på ett osjysst sätt.   

Det är lätt att avfärda detta med att alla inte kan bli nöjda... men så tycker inte jag man kan se det.

Fredrik & Camilla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Och hur kan man (även om jag håller med Dig i sak) skriva så förbaskat oförskämt! Det gäller ju inte bara denna tråd utan i ett flertal andra, t.ex extra propeller tråden.

Det må gå an att komma med synpunkterna på ett trevligare sätt än att spy galla det först Du görRynkar

Frågan blir väl om Du själv är lämplig på sjön när Du inte kan visa gott omdöme på ett enkelt forum.......?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det så att alla som inte vet/kan något om båtar inte skall köpa båt?? Ett ganska korkat svar till någon som uppenbarligen redan känner sig nere....

Jesper - Visby

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycks vara så att ju högre grad desto mer skit kan man klämma ur sig.......knepigt!!!!Affärer brukar ske med ett ömsesidigt förtroende mellan parterna, dom flesta får nog vad dom förväntar sig men vissa rötägg kan inte fullgöra sina skyldigheter.

Som enkel kapten säger jag utan att vilja provocera:::: Sea Ray är bara skit o inte värda pengarna!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket trist historia och jag hoppas ni står på er med krav på denna firma som jag läst en hel del negativt om (dock svårt att veta vad som är sant eller ej på ett forum).

Tycker det är schysst av er att dela med er av era tråkiga erfarenheter iaf så kanske andra slipper göra samma sak, eller är mer försiktiga och kanske granskar allt noggrannare - kollar båten på plats osv innan köpet är klart (bör vara med i en budget vid köp av importbåt man sett på bild tycker jag).

Hoppas det löser sig till slut !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..nja  ,så enkelt va det inte !

Jag ska nog be om ursäkt till trådskaparen både en och två gånger för tonen i mitt ''svar'' !

Frågan som man borde ställa sig är just ..vill man betala 600'' för något man inte vet något om eller har sätt ?  Säg den människa som skulle agerat på samma sätt vid ett bilköp !?!?! -Folk är till och med petigare när dom ska köpa ett par byxor!

Om man kan och vet något om just båtar och hur den värden ser ut så hade trådskaparen INTE gjort på detta vis , helt övertygad om det . Det är okunnighet hos köpare som gör att denna form av ''affärsverksamhet'' kan förekomma .  Eller hur !  

Sen tycker jag självklart jäkligt synd om paret som blir drabbade av dessa skojare , alltid tråkigt att bli lurad .

Som avslutning så kan man/vi/jag även tacka för ''varningen'' om detta företag .

//Med en önskan att trådskaparen kan godtaga en ursäkt ?

Jocke SeaRay  som åker Chris Craft numera.

post-11345-1394235539,4654_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ligger en hel del i det du skriver, jag resonerar typ likadant.

Samtidigt tycker man (man hoppas iaf) att man borde kunna lita på folk som har ett företag, men så är det uppenbarligen inte !! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

t.ex extra propeller tråden.... 

.. jag lånar  Eran tråd för ett  svar  ! Om man tycker, att bara för att man är medlem i SSRS så kan man strunta i att ha ett eget ansvar ! Är 600kr i medlemsavgift /året verklighet avsatta för att åka ut och byta en propeller på en mindre båt med utombordare ? Ett av inläggen  ''extra proppen''  hade som inställning att '' behöver ingen med mig ,SSRS kommer bara man ringer ''  .. då tycker jag att det på gränsen till ( får jag säga dumhet utan att någon blir förbannad ???)     

Vad tror Ni att det kostar för SSRS och dess medlemmar som ska betala för en ''onödig'' utryckning . Läste någonstans att SSRS debiterar 2400kr/timmen för dom som inte är medlemmar , då kanske man ska tänka till om ''mina 600kr''  ska gå till ett vanligt propellerbyte man borde klara själv ! Är man osäker på hur man gör så öva en eller två gånger hemma vid bryggan . Men , så är det självklart dom som MÅSTE ha hjälp för att propeller sitter så illa till att man helt enkelt inte kan göra det själv , då är saken i ett annat läge !  

Tack för att jag låna Eran tråd .

//Jocke  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citat :

''-Detta är ett bevis på att Ni inte ska ha båt , för Ni vet/kan inget om just båtar !!!!!!!!
 Tänk mer än en gång !

Inte ett av dom bästa inläggen från Jocke kan man lungt säga !

-Vill självklart framföra min ursäkt igen , klart Ni ska ha båt. Det borde alla ha  !!! 

/JCC

post-11345-1394235539,5337_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sea Ray är skit och inte värda pengarna ? proffsig generalisering...

p.s...du provocerar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har varit borta från detta forum sedan länge ....men Jocke SeaRay, jag upplevde inte dig så här oförskämd förut... vad har hänt ? DU kanske ska tänka mer än EN innan du skriver nåt så dumt igen.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Killen ifråga köpte ju en Four Winns? Varför blanda in Sea Ray som är en erkänd kvalitetsbåt från USA!! Vad kör du själv för skit??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varje företagare stöter ibland på kunder som man helt enkelt inte kan komma överens med. Den som läst Fredrik & Camillas inlägg kan se att det finns en ton som antyder att så skulle kunna vara fallet här. Jag ogillar offentlig pajkastning men kan inte låta bli att bemöta deras kritik när jag nu, mitt i vintern, sett deras inlägg:

- Båtköp påbörjade aldrig båttransporter förrän de slutbetalts av kunderna, vilket framgick i kontrakten. Kundens slutbetalning i detta fall var väsentligt mer försenad än två dagar, vilket medförde att båten missade sin bokade plats över Atlanten. Detta tvingade oss att boka om frakten. Den som är insatt i marknaden vet att det var svårt att få plats på fartygen förra försommaren, varför en försening på en månad måste ses som rimlig, dessutom utanför vår kontroll.

- Motortassarna skulle bytas av säljaren i USA. Säljaren hävdar bestämt att de bytts före leverans. Vi fick inte någon reklamation avseende detta sommaren 2007 från Fredrik & Camilla!

- Att vi erbjudit tre fendrar och ett ankare är inte korrekt, däremot erbjöd vi ett ankarspel, ett erbjudande Fredrik & Camilla avböjde.

- Vi betalde $1000 för rengöring av båten. Kunden har demonterat klädsel i sittbrunnen och funnit skit bakom denna! Detta, plus en bild av smuts under bordet i ruffen, ligger till grund för klagomålen avseende rengöringen.

- Kunden hittade själv båten på Internet och köpte den i särklass billigaste på marknaden.

Affären avslutades för vår räkning sommaren 2007 i och med att köparen avböjde vårt erbjudande om kompensation.

Båtköp har alltid försökt vara tillmötesgående när problem uppstått. Den som söker på Båtköp i Uppsala AB här på Bryggsnack kommer att se att övriga debattörer har en helt annan syn på Båtlöp i Uppsala AB än Fredrik & Camilla.

Båtimport från USA kan ibland kännas inbjudande. Fallgroparna är dock många och besparingarna, när man i efterhand summerar sin affär, ofta små. Vi bakom Båtköp i Uppsala AB tycker att livet är för kort för att lägga mer tid på denna marknad. Vi har därför lagt ner verksamheten och förpassar bolaget till de sälla jaktmarkerna.

God Jul önskar

Martin (Fd båtmäklare hos Båtköp i Uppsala AB)

Senast ändrad av Batkop | 15 december 2008 | 14:39

Senast ändrad av Batkop | 15 december 2008 | 14:51

Senast ändrad av Batkop | 15 december 2008 | 16:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...