Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
matte72_72

4-taktarproblem, ökar ej varvtal vid gas

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett problem jag fått på min 4-taktare (förgasare). Ibland kommer problemet, ibland inte, men vågar inte lite på motorn. Jag ger lite tomgångsgas, motorn startar perfekt, jag ger mer tomgångsgas motorn går inte upp nämnvärt i varv men låter lite mer ansträngd, drar ner till bara lite tomgångsgas, motorn går perfekt. Samma om jag försöker köra, motorn brölar mer men driver inte och någongång kom en host/puff från motorn. Är det skit i förgasare, är det elektriskt? Vad tror ni, någon som har en hjälpande idé eller två? Idag kom ju sommaren tillbaka och sjön lockar =)

Tacksam på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Modell och årgång på motorn?

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter som att motorn inte får tillräckligt med bensin. Kolla bränslefilter, testa att pumpa på blåsan (om det är en utombordare) och om det inte hjälper - gör rent förgasaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack båda för att ni skrev, men jag tycker jag haft så otur med mitt båtliv nu, så jag bestämde mig för att lämna in motorn direkt. När man väl tappar lusten och hoppet får plånboken ta över även om det svider i hjärtat :) Man blir lite varmare i hjärtat när man läser om killen som hyrde ut sin båt, fick den stulen men sedan tillbakalämnad av polisen i alla fall. Skulle också vilja passa på att säga till Bo, hoppas du på något sätt får betalt för dina inlägg här, tycker man ser dina hjälpande råd överallt =)

Senast ändrad av matte72_72 | 10 juli 2008 | 12:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...