Sardaukar 12 Postad 8 Juli , 2008 Eftersom mitt reglage till min Suzuki har pajat är jag nu inne på att byta hela motorn när jag ändå håller på. Jag misstänker nämligen att den inte har alla hästar hemma (kan bero på plastproppen också). Den orkar inte ens dra upp en 14-åring på skidor(!) Eftersom jag inte är ute mer än kanske 10-15ggr per år så kommer jag förmodligen inte tjäna på att köpa någon nyare motor. Därför är jag inne på denna Mariner raka 6:a på 115hk. http://www.blocket.se/vi/16921276.htm?ca=21_s Har hört att ljudet ska vara underbart på dessa maskiner också Vad tycker ni? Är jag helt dum i huve som köper en sån gammal maskin? Min förhoppning är iaf att det är lite mer klös i den än jag har nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_H 0 Postad 11 Juli , 2008 Hej Du har ju en fin båt Då måste du väl ha en fin motor Jag tror inte på dom raka sexorna,jag har hört att dom inte kyler så bra Och dom drar mycket bensin!!! Jag hade nog letat efter en 60-70hk yamaha eller liknande Hur mycket väger din båt? Lycka till //Anders Senast ändrad av Anders_H | 12 juli 2008 | 00:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 12 Juli , 2008 Det kanske inte är den bästa motorn till din båt. Men ljudet i dom gamla stormhattarna är för gött. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser