tobagos 0 Postad 31 Maj , 2004 Har en mercury 20 hp.-84. Jag får in vatten i nedre cylindern. Vad är oftast orsaken till detta ? Mycket tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Staffan Postad 7 Juni , 2004 Tjena! Jag har haft två Merc med problem av denna typ, båda gångerna orsakade av kylplåten på motorn avgassida. Demontera den (lite bökigt...), kontrollera så att den är hel, och montera nya packningar med mycket packningsklister. MVH Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Guest Postad 7 Juni , 2004 Ta ett kompprov. Om detta är normalt är det antagligen plåten, i annat fall kan det vara hål i topplocket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobagos 0 Postad 7 Juni , 2004 tack för ditt svar.Plåten är hel men packningen såg inte bra ut När jag startar motorn går den ungefär någon minut på båda innan den nedre lägger av. Tror du att det är packningen som orsakar vatten läckaget in i cylindern? Hade du hål i plåten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst staffan Postad 2 Juli , 2004 Hej igen....Jag har haft en med hål i plåten och en med blåst packning. Båda har dock gått kanon efter rep! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobagos 0 Postad 2 Juli , 2004 Jag har hittat läckaget. Det var en liten krater med ett knappnålsstort hål på cylinderväggen, i höjd med tändstiftet. Frågan är nu hur det ska lagas. Finns det nägon kemisk metall som kan användas? Den tål väl ca 150 grader. Tacksam för råd Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Guest Postad 3 Juli , 2004 Det går kanske att svetsa. Något annat lär knappast hålla för trycket och värmen i förbränningsrummet. Kolla upp att ev. offeranoder i kylsystemet verkligen finns på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser