Greenwald 1 Postad 8 Juli , 2008 Jag undrar var jag kan få reda på vilken fima som har gjort min motorbåt. Plaketten som sitter i båten är väldigt otydlig och jag kan endast utläsa att den är tillverkad i Arendal Norge men inte av vilket företag. Jag tippar på att den är tillverkad någon gång under 80 talet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogel70 1 Postad 8 Juli , 2008 Lägg upp en bild på den så kommer säkert någon kunna svara på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Greenwald 1 Postad 8 Juli , 2008 Tyvär tog jag ingen bättre bild än denna(se länken). Är inte i närheten av båten nu heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swerik 0 Postad 8 Juli , 2008 Det ser ut som en Draco eller något sådant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 8 Juli , 2008 Håller med, typisk Draco. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Greenwald 1 Postad 8 Juli , 2008 Tack. Har sökt lite på nätet och dom Draco båtar som jag har hittat har inombords motorer. Min har utombordare. Är Draco byggt i Norge ? Hittar inte heller något om det på nätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 8 Juli , 2008 Ser ut som en Draco. Har själv sett exemplar som är ombyggda från drev till utombordare. Prova denna länk www.dracofan.no eller www.dracoboats.no för mer info. Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 10 Juli , 2008 Jag känner igen båten men minns inte vad den heter. Men det är dock helt klart ingen Draco. Jag återkommer när minnet klarnar om ingen annan löst gåtan då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogel70 1 Postad 10 Juli , 2008 Jag är ingen expert på dessa typer av båtar, men jag tycker den påminner i linjerna om Fjords gamla båtar. Lite som en mini Fjordling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Greenwald 1 Postad 15 Juli , 2008 Det var en person som gissade på att det är en Alicraft 15. Kan det stämma ? I så fall vet någon vart jag kan hitta information om båten ? Senast ändrad av Greenwald | 15 juli 2008 | 22:36 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AliCraft28 0 Postad 2 September , 2009 Om det er en AliCraft, kan du lese litt mer her: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/6ea81effb9daae94c1256d1000388efe/e32fdd3f60005280c1256c46003b847c?OpenDocument Sjekk denne også: http://home.c2i.net/jarhans/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser