bafvern 0 Postad 8 Juli , 2008 Hej! Lyckades igår dra igång vår gamla Evinrude 99 från tidigt 80-tal. Motorn har stått still i 10 år men efter att ha bytt oljan i växelhuset hoppade han igång efter 5 ryck. Alla slangar o anslutningar i motorn ser hela ut. MEN han skickade inte ut något kylvatten! Jag har läst mig till att ett impellerbyte borde vara på sin plats men jag vet inte riktigt hur den sitter. Är det någon vänlig själ som har en sprängskiss eller likande över denna motor och är det svårt att byta? Tacksam för svar // Marcus i Uppsala Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kapten_Haddok 0 Postad 8 Juli , 2008 Hej! Kolla in denna länk, där finns sprängskisser på nätet till samtliga Evinrude. http://epc.brp.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bafvern 0 Postad 8 Juli , 2008 Tack för enormt snabbt svar! Okej ska kika på det! Är de någon annan som kan typ beskriva lite i detalj hur man går till väga? vet inte alls hur man gör =( / Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser