olydiapunktse 0 Postad 6 Juli , 2008 Hejsan! Jag håller på och bygger en husbåt, eller egentligen ska det bli mer som en liten sommarstuga. Själva bryggan är 10 x 4 meter och den lilla stugan är på 15 kvadrat. Vad måste man tänka på? Har någon t.ex. tips om var man kan försäkra en husbåt? Eller är det någon som vet var man kan beställa en utdragbar landgång/ramp? (Nödvändigt eftersom jag sitter i rullstol.) Jag skulle gärna vilja ha tips och synpunkter från er som har lite mer erfarenhet av sjölivet. Kolla gärna in min blogg och kommentera där. Jag kommer att rapportera fortlöpande hur bygget fortskrider. Adressen är: http://olydia.se/?cat=3 Mvh / Kaj Senast ändrad av olydiapunktse | 06 juli 2008 | 19:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 6 Juli , 2008 Hej Kaj och välkommen hit, såg filmen och sjösättningen. Det kommer att bli kanon Hoppas att man kan komma med något tips någon gång, men inget man kommer på så här på rak arm. Var inte rädd att fråga, för alltid finns det någon som har förslag eller kan komma med något bra ibland. Som jag skrev kommer det att bli kul att följa projektet. Lycka till /Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olydiapunktse 0 Postad 7 Juli , 2008 Vad kul att du gillade projektet. Nu har jag uppdaterat med ett litet videoklipp om själva husbygget. http://olydia.se/index.php/category/husbat Mvh / Kaj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 7 Juli , 2008 Härligt bygge...kommer säkert att bli kanon..å kul att läsa om sådana projekt.. Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lkalle 0 Postad 16 Juli , 2008 Hej Kaj. Kolla min hemsida där finns tips och bilder på mitt husbåt bygge. Jag bodde 4 år på husbåten men har precis sålt den med blandade känslor. Men kastar loss med segelbåten så ofta jag kan..//Lkalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svartasara 0 Postad 17 Juli , 2008 bygg in din motor mitt i båten då kan du ha koll på den vid gång, det finns mycket bra saker för er som åker rullstol, har sett en ramp i de handikappades tidning som går både opp och flyttar sig i sidled , den borde vara något för dig. min Mor får denna tidning månadsvis. Lycka Till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svartasara 0 Postad 17 Juli , 2008 kollade din förnämliga lilla husbåt, har du tänkt tanken att förse den med ett par ordentliga åror som du kunde ha inombords inomhus en på vardera sida på huset. batterier är inget bra alternativ, tänk på att de är mycket tunga att bära på! likaså är de inte miljövänliga, om de skulle börja läcka. har själva tänkt på att bygga ett flytetyg likt ditt, gick på båtbyggarskola ute på Ingmarsö för ett tag sedan.har hjälpt en man bygga ett liknande i malmö hamn, han använder den till café för studenter i området, den ligger i U-båts hamnen. glöm inte att ett skydd runt hela plattan är ett måste, annars kan det bli blött! skulle va kul att komma op och hälsa på, gillar kul grejor till sjöss! HA DET! från Hasse i Lund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lkalle 0 Postad 13 Augusti , 2008 Hej Kaj. Här är min adress på hemsidan www.husbat.se Mvh Lars K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser