pelle_g 0 Postad 6 Juli , 2008 Hej funderar på köpa en ny båt i 21-25 fot ! trevligt problem. prislappen borde vara 300-400 mer får den inte kosta. Jag har tittat på div dc, sea ray, regal, chaparral men stilen känns inte rätt i min smak. även tittat på nimbus 26 dc men det blir ganska gamla båtar. Den båt som passar mig mest (just nu) är aquador 22HT, lite ful med sin dörr. Men den har mkt av det som står på önskelistan, kokplatta, vask, toa o den är lagom i storlek. Är det ngn som har föslag på ngn liknande båt ? /Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 Juli , 2008 Se upp med Aquador byggda på Irland. Det var några år i slutet på 1990-talet och början 2000-talet som Aquador byggde sina båtar på Irland och det blev sämre kvalitet. Så det slutade med att tillverkningen flyttades tillbaka till Finland igen och har sen dess blivit kvar där. Kanske Askeladdden 705 Voyager kan vara nåt?http://www.blocket.se/vi/16499656.htm?ca=7_s Eller Askeladden Beetle 645 Beetle?http://www.blocket.se/vi/15563679.htm?ca=7_s&last=1 /Bo Senast ändrad av bossee | 06 juli 2008 | 16:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiRS6 0 Postad 6 Juli , 2008 Hej! Vi äger en Aquador 22HT sen år 2000 som är tillverkad på Irland och är av 98 års modell. Innan vi köpte den så blev även vi varnade för de irländska båtarna men vi har inte haft ett enda problem med båten sen vi köpte den förutom en att ett trimplan slutade fungera en gång pga av en slang som hade gått av. Antingen har vi haft tur eller så har vi skött om den bra, men jag tycker absolut inte du ska blir rädd för ett exemplar bara för att det är tillverkat på Irland. Angående dörren så har jag aldrig tyckt att den varit ful. Dessutom är den ofattbart praktisk med sin öppning och den stora ingången som bildas. Jag måste även tillägga (även om du säkerligen redan vet detta) att hela båten är i absolut toppklass då det gäller design för HT båtar i den här klassen och att utrymmerna är extremt bra för storleken! MVH Marcus Senast ändrad av AudiRS6 | 06 juli 2008 | 17:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle_g 0 Postad 8 Juli , 2008 marcus, kanske inte menade att dörren var ful, annorlunda är den i alla fall o troligen praktisk. /Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser