jaww 2 Postad 6 Juli , 2008 Hej alla båtsugna, jag söker lite hjälp, jag har en Mercruiser med Bravo 1 drev och jag har bytt impeller men nu blev jag lite osäker på de två anslutningarna om slangarna kom rätt och min undran är om detta spelar någon roll. Tacksam för svar/Jörgen Senast ändrad av jaww | 06 juli 2008 | 09:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 Juli , 2008 Hej, Vad har du för modell på din Mercruiser? 3.0, 5,0, 7,4, 8,2 liters? På t ex en Mercruiser 7,4 liters motor måste det ju ha betydelse vilken slang som sitter var på vattenpumpen eftersom den ena kommer från värmeväxlaren och den andra från motorn (se bild). Går det verkligen att sätta slangarna fel? I bilden: 2 = Värmeväxlaren 11 = Vattenpumpen /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 6 Juli , 2008 Det är en 7.4 med sjövattenkylning. Det kommer tre slangar fram till impellern varav två blir 1 och den andra kommer från sjövattenintaget och jag blev lite osäker hur jag monterade dessa. Mvh/Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 6 Juli , 2008 Hej! Jag har en 7,4 Bravo II och där kommer sjövattenintaget in på den övre anslutningen på impellern och den undre är till för att ansluta oljekylaren. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 7 Juli , 2008 Hej igen, Tack för tipsen men jag var orolig i onödan allt var på sin rätta plats. Jag har provkört och allt funkade som det skulle. Trevlig båtsommar trots regnet men efter regn så kommer den ..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser