Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Bartek

Hjälp om Örnvik 500 Clx - Behövs!

Rekommendera Poster

Hej!

Skall imorgon köpa en Örnvik 500 CLX - 05. Första båten någonsin så man är en riktig nybörjare. Bränslemätaren på båten samt en lanterna är sönder. Har någon någon aning om om det är vanliga fel och samt vad de kostar att åtgärda?!

Tackar så mycket på förhand!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har en likadan båt -04 och har ej märkt några problem med elen. Glapp kontakt i bränslemätare. Lampa trasig i lanterna inget att oroa sig för, men be säljaren reparera felen innan affär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Tack för ditt svar. har nu haft båten 2 veckor och båten verkar toppen. Har märkt att ibland när båten står på trailer efter att man kört så läcker det ut några droppar olja från ratten precis vid fästet till pulpeten. Har du någon aning om vad det kan vara!? Fenomenet dyker inte upp när man kör utan endast när båten står still... Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte min bår förra året och då läckte det rejält där rattaxeln gick in i pumpen, detta åtgärdade jag i vintras, bytte en oring så nu är det tätt där.

Jag har ställt frågan på detta forum men ej fått svar, ang olje svettningar från påfyllningslocket, jag har provat med olika dimensioner av oringar men svettningarna finns kvar. Inte så mycket att det rinner, men jag brukar torka torrt inför varje tur. Hydraulolja letar sig fram från locket till undersidan av pumpen och kan ibland ses mot den vita gelcoaten under ratten. En åf och även importören jag pratade med hävdar att locket skall sluta tätt, därav oringen, några synpunkter på forumet menar att det ska vara ett ventilerat lock så eventuellt tryck ej orskar läckage. svaårt att veta exakt.

Hitills har så tight/klen oring som möjligt fungerat bäst.

Det var en -05 du hade ?, hur ser bränslelocket ut ? är det plast eller metall? På min -04 är det av plast och själva skruvlocket under täckkåpa saknas, finns tydligen ej som reservdel utan Örnvik har produktutveckalt och vill nu sälja en ny komplett bränslepåfyllningsförskruvning av metall istället.

Senast ändrad av rocketeer | 15 juli 2008 | 20:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...