Hans1 2 Postad 3 Juli , 2008 Jag kan inte skriva in några siffror i rutorna, bara markera dom. Vad gör jag för fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PropnSpeed 0 Postad 31 Juli , 2008 Hej. Dom rutor som man inte skall skriva i är låsta, då dom troligtvis innehåller en formel av något slag. Lite svårt att hjälpa dej när jag inte vet vilka fält du försöker skriva i. Är macron aktiverade? Du kan hämta en nyare version här, testa den. http://cid-b63155e8d8d33bb8.skydrive.live.com/browse.aspx/Offentlig Är det samma problem så hör av dej igen. propn_speed@hotmail.com Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 15 Augusti , 2008 Nu har jag testat den nya upplagan av programmet men utan resultat. Jag kan klicka på dom gula rutorna och då blir dom markerade men det går inte att skriva i andra siffror än dom som redan står där. Jag kan inte ändra någonting i dom olika beräkningsprogrammen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 17 Augusti , 2008 Hej, du har väl klickat på Aktivera makro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 17 Augusti , 2008 Nej, och vart gör jag det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 18 Augusti , 2008 Starta ExcelÄndra säkerhetsnivån för skydd mot makrovirusKlicka på Alternativ på Verktyg-menyn. Klicka på fliken Säkerhet. Klicka på Makrosäkerhet under Makrosäkerhet. Klicka på fliken Säkerhetsnivå och välj en säkerhetsnivå. (Jag har nivån Normal) Stäng Excel Starta Prop n Speed Du får upp en ruta där du kan välja Aktivera makron Nu bör det funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 18 Augusti , 2008 Jahaja,,, jag tror jag ser felet. Jag har Excel Viewer, är det något tjafsprogram som inte går att använda till det här? Jag kan då inte ändra makroläget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 18 Augusti , 2008 Jag misstänkte det men vågade inget säga. Du måste nog ha Excel, det du har är för att titta på Excel-dokument. Ett alternativ är Open Office från Sun. Funkar precis lika bra och är gratis. Jag kan varmt rekommendera det. Finns på en massa olika språk. Open Office Senast ändrad av bejoh | 18 augusti 2008 | 13:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 18 Augusti , 2008 Glömde att säga att du måste kolla Makro-säkerheten även i Open Office. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 18 Augusti , 2008 Sådärja, nu gick det bättre. Nu jäklar ska det kalkyleras här Tusen tack för tipset bejoh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PropnSpeed 0 Postad 20 Augusti , 2008 Gott att det löste sig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 20 Augusti , 2008 Skit också, det löste sej inte riktigt till 100%. bejoh: Hur bär jag mej åt med makron i OpenOffice? Jag får inte riktigt full funktion i programmet. Senast ändrad av Hans1 | 20 augusti 2008 | 16:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 20 Augusti , 2008 Verktyg - Alternativ - OpenOffice.org - Säkerhet Klicka på Makrosäkerhet Välj Medel, då kommer du att få en fråga när du startar PropnSpeed där ska du välja aktivera makron. Sen väljer du (om det inte sker automatiskt) fliken start och fyller i grunddata. Det har funkat för mig i både Excel och Open Office. Senast ändrad av bejoh | 20 augusti 2008 | 19:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 20 Augusti , 2008 Sådärja, nu funkar det till 100%. Vilket jäkla fint program att sitta och leka med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser