Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
BMoon

C-map eller Navionics / Standard Horizon eller Lowrance???

Rekommendera Poster

Tänkte köpa mig en liten plotter. Står och väger mellan Lowrance 5300i och Standard Horizon CP180i. Den ena kör Nacionicskort och den andra C-map. För övrigt känns de rätt lika vad gäller funktioner och prisbild.

Vad bör jag välja???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ställt mig samma fråga!

Tycker att Lewrance känns robustare och har ett stadigare fäste.
Lewrance har även fått mycket berömm för sin skärm som har högre upplösning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lowrance med Navionicskartor är mitt råd. Jag tycker dem är föredömliga ute på sjön, alla nödvändiga detaljer och inget överdrivet lull lull. Påminner så fenomenalt om papperskorten att man ibland glömmer att det är en plotter man tittar på :D

Jag använder f.ö Navionics Navplanner för att lägga upp rutter osv i datorn innan jag åker ut på sjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Lowrance (3500, årsmodell -05) med Navionicskartor och är i stort sett nöjd. Det finns en funktion som saknas dock .... min plotter byter inte automatiskt mellan de olika kort-filerna utan når jag kanten av ett kort måste jag veta vad det nya kortet heter och byta till den filen manuellt. Nu kan det ju vara så att de nya årsmodellerna av plottrar klarar av detta .... vad vet jag? Någon som har liknande erfarenhet? Ska harva runt ett par år till men sedan byta upp mig till en nyare och framförallt större plotter ..... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Jeg har en Eagle Intellimap 642, som fungerer ganske bra sammen med Navionics kort. Jeg har også köbt Navionics Navplanner software med tilhørende kortlæser. Det har jeg imidlertid fortrudt. Det er efter min mening det mest håblöse og ustabile stykke software som jeg længe har arbejdet med. Programmet crasher igen og igen når man arbejder med kortene. Nogle kort kan man ikke engang zoome uden at programmet går ned. Har prøvet at installere på 3 forskellige PC'er med både Vista og XP styresystem. Intet hjälper. Jeg har klaget til alle tilgængelige Navionics salgsadresser uden response overhovedet. Jeg kan kun advare mod at bruge penge på dette elendige produkt.  Derimod har jeg testet Fugawi Marine med godt resultat. Så det ender nok med at jeg slänger Navplanner og köber Fugawi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen

Har fået opdateret Navplanner ver. 4.00 til ver. 4.01. via Navionics hjemmeside. Efter 1 veckas venten på et nyt registreringsnummer til updaten? kunne den downloades og installeres. Verker som om problemet er fixat, Navplanner virker nu stabilt på Vista. Tak til Navionics for hjælp med dette problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...