jimboo 0 Postad 3 Juli , 2008 hejsan ny här och vill ha lite hjälp det e så här att jag har en b20 som jag har fixat upp å så och har hade ett 100 drev till den men nu har farsan köpt ett nytt drev som heter vp 270 och då följde en b30 penta motor med men den sprängkåpa som var till b20 och 100 drevet fassar inte på 270 is drevet eller? och sprängkåpan från b30 in som passar till 270 drevet passar inte på b20 in så hur ska jag göra? hällsningar jimmy OBS snabb hjälp med detta måste hinna få ihop båten innan sommaren e slut OBS! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benkan44 0 Postad 5 Juli , 2008 Hej Jimmy. Du ska försöka få tag i en sprängkåpa som suttit på aq130/270 då kommer det att passa. Du måste kolla splinesena på drivaxeln så det passar. Det finns två modeller. Ett tips kolla lagren i sprängkåpan innan du monterar ihop det. Det finns renoveringssatser att köpa tex på drevdelar.se. Kolla på mmsab.se dom har många kåpor du kan ju även ringa till Ingemar på drevdelar.se och kolla om han har något . Lycka till . Mvh Benkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jimboo 0 Postad 10 Juli , 2008 ok takcar men finns det inget namn på sprängkåpan lättare å söka på och få tag på då på blocket finns det ingen har ringt runt till typ 100 st mvh/ jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benkan44 0 Postad 11 Juli , 2008 Hej igen. Kollade just på mmsab deras hemsida där finns det svänghjulskåpor till b20. Det står inte till vilket drev så du kan ju ringa och fråga. Annars kan du nog ringa till olika marinor dom kanske har. Mvh Benkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser