Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Gäst Donna-Lee

Mygg !!!

Rekommendera Poster

Gäst Donna-Lee

Dessa förb... och hur fixar man det bäst? Jo tips finns det gott om och ett kommer här nedanför, annars läste jag i någon tråd att man kunde köpa myggnät för barnvagn inte allt för dyrt. Jag har även hört att man kan köpa myggnät på rulle på apoteket, men vet inte om det stämmer.
/U

http://www.garderoben.se/produkt.php?id=660

Senast ändrad av Donna-Lee | 03 juli 2008 | 17:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Urban. Här kommer ett hett tips. Blanda i senap i din bränsletank och starta sedan motorn. Då borde det komma ut senapsgas och du har garanterat myggfritt runt båten. 84.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Skrattande Jo det kunde va nå´ t. Såg hur jäkligt det var i gysingetrakten och började klia mig på armarna direkt. Tur man slipper bo där mer.
Men dom hittar visst hit också Tyst de attans attackmyggen som finns nu. Jädra kamikaze mygg. Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En redig portion ärtsoppa, kålpudding eller liknande, sen vågar ingen mygg komma i närheten.  Ingen annan heller Rynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Skrattande hehe, du flydde ju själv från gävle Håkan. Var det innan superkuren Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, i Gävle är myggen så jävla stora att det är skönt när dom suger Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Nu var det riktigt nära, tur du inte skrev hellre Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte gardiner på IKEA som funkar utmärkt som myggnätsmaterial. De kostar 39:- för 2 x 250x280 cm. Myket billigt.

Barnvagnsnät hade vi på förra båten det fungerar också bra men nu kan vi hänga nät för ingången till stickkojen också om något mygg letat sig in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Tackar :) ska till ikea imorgon. Grattis till fjärdeplatsen på GR för det var väl ni. Vi mår bra, tittar in på bloggen ibland, bara för att hålla koll :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var inte vi utan Rosättravarvets ägare Mats Gustavsson som var skeppare på varvets båt. Han har också konstruerat den och har seglat och dessutom vunnit många EGR med sina Linjetter tidigare.

Detta år kom Linjett 37:an Ancella på tredje plats i sin klass!

Däremot så provseglade vi den båten under ett dygn för tre veckor sedan.

Men vi ska med 99% säkerhet köpa en Linjett 37 - den är helt suverän - och vacker!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...