Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025
fredd

Dödmansgrepp vill ha bort

Rekommendera Poster

Hallå hur kopplar jag bort dödmansgrepp den bara spökar hela tiden

skall man koppla ihop kablar på något sätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror la lite på hur det är kopplat. En kopplas ihop och en del isär. Vad för motor och hur många sladdar?

Det bästa är ju att laga/byta det. Är en säkerhetsdetalj som finns där av en anledning!!!

Senast ändrad av BMoon | 03 juli 2008 | 17:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tre kablar två sitter ihop en ensam. ja jag vet men vill först kolla så det funkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skriver inte vad du har för motor, om jag har förstått det rätt så skiljer det melllan inom- och utombordsmodeller, likaså om ditt dödmasgrepp sitter på motorn eller i fjärreglaget.

På min Yamaha 30 hadstartad vad det bara 2 trådar till dödmasgreppet (som är bara slutande/brytande) och det gick att byta på en kvart, kostade under 100 lappen på SeaSea.

Förstår inte riktigt hur ett dödmansgrepp med tre trådar skall fungara, tanken är väl att den skall bryta strömmen till motorn om något händer så att motorn stannar av...

Jag tycker att dödmasgreppen är bra att ha, i synnerhet om man kör ensam. Lite som säkerhetsbälte i bilen....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag eftermonterade ett dödmansgrepp på yamahan förra sommaren och det var en modell med två tåtar.

Det känns tryggare att skicka ut ungarna på sjön med stroppen fäst i flytvästen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fredd .... vad du än gör, ta inte bort död-mans-grepp, laga och använd, jag vet av erfarenhet hur viktigt det är att ha denna lilla livförsäkring ..... mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom två tåtar är ihopkopplade så kan man ju altså säga att du har två stycken som då anitngen bryts eller sluts när dödmansgreppet löser ut. Är la bara att testa och se i vilket läge motorn startar och går!

Men än en gång fixa det så det fungerar!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...