Daniel_B 0 Postad 3 Juli , 2008 Köpte en backventil till min länspump men den var för stor för slangen så jag var och bytte till en mindre variant.. Men den är ju totalt oduglig! På den första fanns det en kula som stoppade vattnet, på denna mindre är det bara flärpar som ska tryckas ihop av vattentrycket. Det är bara det att det inte bildas så hårt tryck så att dessa går ihop.. Sen när pumpen går igång så vill den inte pumpa ut någonting förrens jag skakar till på backventilen.. Vad är det för skräp jag köpt? Kostade ju ändå närmare 300 kr... Är det någon som vet om det finns mindre varianter med kula inuti? (Anledningen till att jag vill ha backventilen är att det rinner ner vatten bakvägen genom länspumpen när båten står vid bryggan och det går högre vågor...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 8 Juli , 2008 kan inte vara så svårt att få den större ventilen att funka? ta med backventilen till nån vvs firma, så löser det sej nog. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser