MartinT 0 Postad 2 Juli , 2008 Hej. Jag har en lite motorbåt, och när jag drar på gasen så reagerar den fint. Har ett jämnt gaspådrag ända fram tills jag börjar närma mig slutet. Då känns det som om motorn inte reagerar. ca 3 cm som det inte händer något vid, varken i hastighet eller i motorljud. Kan man ställa någonstans så att man kan nyttja hela gasrelgalgets vidd (eller hur man nu ska beskriva det)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 2 Juli , 2008 vet ju inte vad du har för grejer men vi utgår från att det är enklast möjliga. då kan det finnas en smart lösning och det är att du helt enkelt flyttar gasvajern längre ut på hävarmen (det kan ju finnas fler hål på hävarmen) som sitter på gasspjället. se bara till att spjället verkligen är helt öppet vid fullgas så kan det funka skicka bilder så är det lättare att hjälpa. smuggler28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinT 0 Postad 3 Juli , 2008 Ska försöka fixa några bilder idag. Ska kolla det med vajern. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser