Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
jogge1975

omc 3.0 dör vid full belastning går bara på tomgång sen

Rekommendera Poster

hej har en bayliner 2155 1988 med en omc 3.0 som jag har lite problem med när jag ska köra iväg och båten just planar ut så dör den och går bara på tomgång typ och blöddrar,vet att det är lite skit i tanken så jag har satt dir ett extra bränslefilter som är lätt att byta men tycker att den åtminstånde borde gå en liten stund precis efter jag satt dit ett nytt filter.nån som haft nåt liknande problem,det händer bara när jag,inte när jag varvar vid bryggan,funderar på om det kan vara att man behöver justera förgasaren.tacksam för hjälp jörgen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men, vänta lite. Om du vet att du har skräp i tanken så MÅSTE du ordna det innan du går vidare. Det kan snabbt bli riktigt faligt att få stopp på sjön.

det låter verkligen som om motorn inte får ordentligt med bränsle, är det större skräp som fastnat i röret från tanken hjälper det ju inte att byta filter bara, stoppet är kvar och pumpen orkar inget motstånd alls, vad är det för filter föresten? Ett extrafilter gör ju ingen nytta om det inte har en helt egen ledning hela vägen från tank till förgasare med egen pump, stoppet kan ju sitta var som helst, det försvinner inte för att man klämmer på ett filter till, det blir snarare värre, börja i rätt ände så hjälper jag dig gärna.

 

smuggler28 



Senast ändrad av smuggler28 | 01 juli 2008 | 19:09

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade ett liknande problem förut, visade sig att det var ett filter som sitter precis vid inloppet till soppapumpen, ett litet sådant, kostade 30:- på mekonomen... Men, skit i tanken är inte att leka med...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...