snubben11 0 Postad 1 Juli , 2008 Jag ska byta ut min vindruta i plexiglas till en ny i plexiglas. Den sitter i en båge i aluminium. Vilket lim ska man använda? Det måste bli starkt för kapellet ska sitta i aluminiumramen. Jag funderar antingen på sikaflex 292 eller epoxilim. Någon som vet vad som är bäst? Har hört att man kan snygga upp en gammal vindruta i plexiglas med autosol stämmer det då kanske jag inte behöver köpa ny ruta men den gamla måste ändå limmas för den har lossnat från ramen .Den var bara nitad på fyra ställen och inte limmad så den klarade inte belastningen från kapellet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Juli , 2008 Visst går det att polera plexiglas med autosol, allt beror ju på hur repig rutan är, jag skulle ha valt sikaflex för att inte få en för stum fog. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 1 Juli , 2008 varför plexiglas? limma med limma täta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser