Tobwe 0 Postad 1 Juli , 2008 Har precis varit och hämtat en plastad träeka, 4,5meter, som någon inte ville ha! Jag har bara sysslat med fiske innan, även från båt, men aldrig ägt någon själv. Den har legat på trailer sedan förra sommaren, då användes ett fåtal gånger. Jag är helt grön med vad som gäller med underhåll o skötsel- Så jag är glad för alla tips vad gäller denna typ av båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 Juli , 2008 Nu kommer du säkert att tycka att jag är taskig när jag svarar följande; gör inget. Ock varför då undrar du kanske? Jo, för har någon plastat en träbåt och sedan övergivit denna finns det troligen inte mer att göra än vänta på att båten skall sjunka. Så ta det lugnt, ge dig inte ut på djupt vatten, använd flytväst och ha dina tillhörigheter i tät plastpåse. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 1 Juli , 2008 He he, ungefär min tanke också även om jag inte skulle uttrycka mig lika drastiskt..., båten behöver ju faktiskt inte sjunka... Framförallt brukar ju dylika saker vara tunga som as och allt annat än lättrodda/lättdrivna. Jag skulle göra samma sak som Nitro, dvs ingenting... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas_sundberg 1 Postad 1 Augusti , 2008 nja riktigt så enklet är det nog inte. visst för fans det en och annan som inte hade en anning hur detta skulle göras och under 70-talet trode man att polyester/Glas var en bra ide (det är en usel ide polyseter läcker in vatten som ett durkslag) men om dom har använt epoxi och gjort ett bra jobb kan det mycket väl överleva dig själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser