Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
r-bert

vilken väg till lysekil

Rekommendera Poster

hej vi skall till lysekil med en 5 meter ht .vi går i från nordön marstrand  . vilken är den närmsta vägen dit (VÄDER O VIND SPELAR ROLL DET VET  JAG ).var finns tankställen , och finns det några  smultron ställen på resan upp .kom gärna med förslag på res plan  eller hur vi skall lägga upp resan mvh robert

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blir orolig när såna här frågor kommer upp, kan du inte läsa sjökort? följ rutten inomskärs på sjökortet, om du har svårt att hitta mellan marstrand och lysekil föreslår jag trailer, då ska man inte ut på sjön. Närmast är alltid att gå utomskärs men det är inte att rekomendera med en liten båt, kanske vid bleke men knappt då.

Om du menar allvar med din fråga så missa inte en glass i hamnen i mollösund, sen har ni nykokta havskräftor på bryggan på gullholmen, var försiktiga vid islandsberg,

Senast ändrad av smuggler28 | 01 juli 2008 | 14:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man börjar fundera på om det inte vore bra med ett båtkörkort i alla fallOskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kommit till Gullholmen o handlat kräftor, rekommenderar jag dig att inte gå väst om Islandsberg, utan ta inre vägen ost om Skaftö genom det så kallade Snäckedjupet.

I de vattnen har du Malö strömmar, Nordströmmarna, Bassholmen mm.

Skyddade vatten med lummig grönska.

Du passerar under Skaftöbron o strax är du ute på Gullmarn. Där ser du Lysekil och kan fortsätta. Det kan bli ganska skvalpigt den sista biten, men förbifarten vid Islandsberg kan vara vidrig för en liten båt.

Sedan är du hemma hos mig och kan bjuda på kräftorCool

post-15381-1394235534,3177_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...