lokarn 0 Postad 30 Juni , 2008 Att byta upp mig till större båt. Har en styrpulpit idag och tittat på en Nimbus 22 DC från 1990. Har svårt släppa tanken men det kostar lite pengar. Han vill ha 288.000 för den. Jag får lämna min som delbetalning. Nu undrar jag lite med Nimbusbåtarna. Det är en 1990 års modell. Ny motor i den 2006 Volvo Penta VP 5,0 GI. Nytt blått kapell original. Här finns lite bilder på den http://www.batformedling.com/adds_show.php?id=130 Vad tror ni? Soffan, är den Nimbus original? Har sett snyggare varianter. Motorn gick väldigt fint. Jag lämnar denna i inbyte. http://www.blocket.se/vi/16780309.htm?ca=9_s Han vill ha 160.000 mellan. Jag ska försöka få ner mellanpriset. Vad tycker/tror ni? Om båten, om affären. Tar emot alla åsikter. Kör hårt och hjälp en velpelle lite nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lokarn 0 Postad 30 Juni , 2008 Tilläggas ska att båten blev stulen och därför mycket bytt. Mannen som är ca 60 år arbetar med att plasta båtar. Man har lackat om skrovet. Han säger att han ej har bråttom sälja utan lägger upp den om den ej såld. Kontant utan byte går han ej ner mycket. Säljaren gjorde på mig ett gott intryck. En reko man verkade det vara. Men jag kan inte en tiondel av vad han vet om båtar. Fråga, vad händer med skrovet vid repa om den omlackad. Är det värre än att den var blå från början? Gör man så att man kan lacka om skrovet i annan färg? Inga stripes heller men det kanske snyggt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lokarn 0 Postad 30 Juni , 2008 De som ägde båten ogillade att den varit stulen och sålde den därför till denne mannen som nu äger den. Jag själv bryr mig inte om att den varit tulen, jag tänker på hur den är och ser ut idag. När det gäller att den drar mer bensin så är det så att jag ej tror jag är en sån som åker runt mycket utan jag vill puttra rätt sakta men ha möjlighet dra på lite. Mest vill jag ut fina dagar och ligga i en vik och njuta, kanske sova över eller i alla fall kunna krypa in om det blir oväder. Har tittat USA båtar med de saknar charm de nyare tycker jag. Dessutom är den nya motorn en trygghet jag skulle uppskatta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 30 Juni , 2008 Köp en Yamarin Bella eller ryds i sexmeters klassen. Du får då en båt som är 3-5 år gammal. Betydligt bättre än en 18 år gammal båt. Priset är samma. Båten något mindre men i ditt fall utan betydelse. Dessa går bättre i sjön,modernare skrov. Mvh JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perra 1 Postad 30 Juni , 2008 Omlackad..Har den varit skadad?Det är väl sandwisch konstruktion?Var i såfall noga med fuktmätning... Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser