boatsman 0 Postad 29 Juni , 2008 Hej, Jag har problem med min VP140A, den går ej på låga varv. Den startar men dör efer några sekunder om man ej pumpar med gasen. Över 4000v/min verkar den gå bra men drar man av verkar den tjöva sig. Jag har rengjort förgasarna två gånger ställt om till grundinställningen enligt instruktionsboken. Har kollat tändningen verkar ok (brytarlöst). Bränslepumpen verkar ok. Har kört på färsk bensin direkt från reservdunk, ingen skillnad. Stiften(bytta) är rätt sotiga tycker jag. Har kollat packningarna mellan förgasare och grenrör - ok. Vad kan det vara för fel? MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benkan44 0 Postad 5 Juli , 2008 Hej . Min kompis hade samma problem med sin aq140 . Efter mycket skruvande och testande och rengöring av förgasarna visade det sig vara för små munstycken i förgasarna, dessutom var dom olika. Det sitter väl liggande solex 44 på din motor också?. Vi skaffade nya munstycken och motorn har sen dess gått bra. Dock verkar det skumt att dina stift är sotiga, det tyder nog på för mycket bränsle . Mvh Benkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser