Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Gabrielle

Waqllas 1800 bränslepump

Rekommendera Poster

Hej, är det någon som har tips om var man kan få tag på en bränslepump till en Wallas 1800, ca 1980? Båtaccenten har inte, värmedoktorn har inte svarat..Skickar med en bild.

post-2720-1394235526,6199_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan ta kontakt med exempelvis MISAB i Gbg så lär dom ha en ersättningspump.

Egentligen angår det inte mig och du har inte frågat men enär jag är så nyfiken som jag är så frågar jag ändå. Vad är det för fel på din nuvarnade pump. Pumpen som du har är en enkel (idiotsäker) membrampump och de enda felen som brukar dyka upp är ärg på kontakterna eller ifall pumpen är placerad olämpligt rost. I ditt fall ser pumpen ju nästan ny ut. Har du inte tagit bort anslutningen och muttern innnanför denna och lyft av locket, gör det. Spraya lite V40 eller 556 och gör rent kontakterna så lär pumpen gå i många år igen. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pumpen har varut demonterad i molekyler ett antal gånger. Det är de små plasttätningarna, de med roterande vingarna, som sitter vid inloppet resp utloppet som är nötta. Därmed får inget riktigt sug från pumpen. Dessutom har gummipackningarna vid desamma slitits så det läcker fotogen. Annars är den ok...Frånsett att den stora huvudpackningen  vid slagpumpen är sliten vilket gör att pumpen stannar ibland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Illa, det var den första som ser så fin ut som din vilken inte gått att få igång. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaghar lite grejer liggandes som verkar funka, (blåst och sugt i ventilerna) se bild, tagen idag.

Blev över när jag skulle fixa pumpen..andra sidan = tick-tick-brytaren hade korroderat så den inte kunde fixas, så bytte båt i stället Flört

Vill du ha det så får du det gratis (som dom säger på TV..endast postens avgifter tillkommer).

Senast ändrad av Gunnar_ | 29 juni 2008 | 21:53

post-22127-1394235526,7455_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Gunnar, fast jag tror det är gummipackningarna jag behöver, både för ventilerna och för själva locket. Pumpen går och det kommer fram bränsle, men det läcker. Jag kollar med MIRAB och försöker själv göra några gummipackningar. Men tack för bidraget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det vid  någon/några av dessa punkter det läcker (se bild) alltså det läcker ut bränsle ?

I så fall skulle jag lagt på ett tunt lager av typ http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83237 (använder själv det överallt det läcker eller behövs en packning jag inte har, varmt eller kallt, funkar alltid).

post-22127-1394235527,9083_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det verkar vara vid 2) alternativt vid själva det stora locket. Jag har just tillverkat nya tätningar, de små av gummi var inte lätt.. ska testa det så snart jag kan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...