freddan1 0 Postad 26 Juni , 2008 Hej! Finns det ngn som har erfarenher av de billiga gummibåtarna som säljs på rusta, överskottsbolaget, biltema etc? Det finns ju en del olika budgetmärken men jag har aldrig sett ngn testa dessa mot varandra. Är ute efter ngt i 4000kr klassen, ngn som har något tips? Freddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 26 Juni , 2008 Jag har en köpt från kinamarin.se på vilken detaljerna är misstänkt lika de som nu säljs på Biltema. Denna gummibåt har fungerat utmärkt, har inga klagomål. Nu är det dock lite skillnad på de olika modeller som säljs. De billigaste båtarna brukar ha platt botten med ribbor, helt utan köl. Dessa tror jag inte är någon höjdare att köra fort med motor, även om jag inte provat. Sen finns det båtar med trä- eller aluminiumdurk eller uppblåsbar högtrycksdurk som också har en uppblåsbar köl undertill som lär fungera bättre. Min båt har en ytterligare variant, en vinklad uppblåsbar botten som bildar en köl undertill. Kolla på Kinamarins hemsida, de har illustrationer som visar de olika modellerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dixie 0 Postad 27 Juni , 2008 Jag rekommenderar de gummibåtar som säljs via Svenska Batterilagret www.batterilagret.se. Jag skulle dock satsa på riktig durk, inte ribborna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser