Tribute 0 Postad 26 Juni , 2008 Hej Har en daycruiser på 21 fot med en mercruiser 4,3 och ett alpha one genII drev. I förrgår när jag var ute med båten så började de låta illa som ett skrapljud/kraftiga vibrationer när man svänger med båten (lika åt båda håll). När jag åker rakt fram är det inga oljud. Vad jag förstått från forumet kan det väl vara stödlagret eller knutkorset som är dåligt? Jag tänkte lämna in båten och få detta åtgärdat. Min fråga är ungefär vad det kostar att byta stödlager eller knutkors? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Affe44 0 Postad 26 Juni , 2008 Det är väldigt svårt att få ett korrekt pris, det kan ju visa sig när dom öppnar drevet att det mer som falerar.... bor du stockholm så tycker jag att du kan ringa Jungfrusundsmarina, dom håller på med mercruser samt är enligt obesvarade rykten duktiga..... sedan finns ju Regalmarin vid slagsta...ring och kolla först bara nu verkar ju alla ha sina båtar på service.. Bor du på västrasidan av landet ring Drevia i Lysekil dom verkar kanon på det mesta doch har jag ingen aning om dom sysslar med ditt drev Affe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser