Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
bjarre

Vart kan man köpa gummigenomföringar?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag håller på att dra lite kablar för plotter och ekolod men skulle behöva ha tag i lite gummigenomföringar men har ej hitta några lämpliga. De jag hittat är för tunnt gods 1-2 mm (bilplåt), men plasten i båten är mellan 5-10 mm. Jag skulle behöva genomföringar med en invändig diameter på ca. 15-20 mm. Var kan man hitta sådana? De behöver ej vara vattentäta.

Mvh. Bjarre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vill du ha färdiga genomföringar i rätt dimension och för rätt skottjocklek så har både Clas i Sjön och ELFA detta!

Ett annat tips som jag använt mycket är att använda restbitar av VP-rör på ett par cm att lägga igenom det borrade hålet. Ett buntband på varje sida skottet fastdraget med ett buntbandsverktyg gör att det sitter bra fast och är lätt att justera, lätt att få i exakt längd, billigt som katten och hållbart även om du behöver demontera det (ett i gummi tål ju normalt inte mycket justering om det sitter genom ett skott av glasfiber som är lite styggt..).

Vänligen

T_M_C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Tack för många bra tips. Jag glömde att nämna att genomföringen kommer att sitta synlig vid förarplatsen. min första tanke var att använda följande bussning, se länk högst upp:

http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251111&_path=251882;251433;251215;251111

men dessa typer av bussningar verkar ej finnas för lite tjockare gods 5-10 mm.

Jag har nu köpt bordgenomföringar på Biltema i vit plast vilket nog blir ok. men helst skulle jag vilja ha tag i samma typ av bussning som i länken fast för tjockare gods.

Mvh. Bjarre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...