Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
zumpen

Linköpings trakten, fixa repa i gelcoat?

Rekommendera Poster

Skulle vilja ha tips på någon i Linköpingstrakten som skulle kunna fixa en ytlig repa i min gelcoat, vet att det säkert är enkelt att fixa själv men jag vill inte ha nyansskillnad och lägger hellre en slant på det.. självklart om någon här på forumet kan tänka sig att göra det med bra resultat så är jag ju intresserad av det med =)

Åkte ett par timmar efter jag skrev detta inlägg och kollade på båten och hämtade lite saker, det första jag ser är att dom repat och skadat båten på varvet =( och ännu värre försöka att fixa skadan med! med vansinnigt resultat =(

Här är det dom försökt fixa!

http://i161.photobucket.com/albums/t234/zumpen/DSC01092.jpg

Och här är repor som inte heller fanns innan =(

http://i161.photobucket.com/albums/t234/zumpen/DSC01091.jpg

Nu måste jag verkligen ha tag i någon som kan fixa sånt här! =:::( båten står nu i vänersborg och finns det någon som kan rekomendera någon där i trakterna så är jag tacksam, annars i linköping dit båten ska senare i sommar.. hon ska inte i sjön i år så jag har ju gott om tid men fy va trisst det kändes att se detta =(

Senast ändrad av zumpen | 25 juni 2008 | 23:00

Senast ändrad av zumpen | 25 juni 2008 | 23:11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen ingen som kan tipsa om en bra firma eller person som kan åta sig att fixa detta? =/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr vet jag inte om någon runt Linköping, men däremot vet jag att Huges Marina i Tranås fixar detta galant. Har själv sett deras slutresultat efter liknande skador och denna firma kan jag varmt rekommendera som verkligen kan detta med gelcoatreparation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och det finns ingen privat nisse som gjort detta med gott resultat som kan tänka sig att göra det? betalar bra =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag hittat en firma som åtar sig jobbet =) men det blev lite annorlunda.. min båt är ju omlackerad, han tyckte att jag skulle ta fram exakt lackfärg och inte gelgoat, han lägger på vilken gelcoat som helst och sedan lackar han efter det.. vad tror ni om det? och hur går ag till väga för att få tag i exakt rätt färg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl inte du som har skrivit det här?

Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid.

Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med tjejerna ofta och när jag frågar vilka så är det alltid några från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.
Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min plasteka som står uppställd på tomten för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medan jag hukade mig bakom båten som jag såg att jag hade skrapat en 1cm djup reva i skrovet på babords sida.

Tycker ni att jag ska lämna in båten på ett varv eller köpa lite prylar och fixa det själv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

verkligen inte, jag hade skitit i om tjejen var otrogen.. jag bryr mig bara om att få min båt fin igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur många har gjort denna sortens reparationer? jag har verkligen inte tummen mitt i hand och är van med både lack och slip och polermaskin.. men det har hela tiden handlat om nyansskillnaden varför jag väljer att överlåta jobbet till någon annan, hur kan jag på bästa sätt hitta vad jag har för färgkod på båten, det är omöjligt att få tag i från gamla ägare iallafall, båten är omlackad för ca 5 år sedan så att få tag i den är efter mycket letande omöjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...