Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Heiner

Har inte kört båten på 2 veckor

Rekommendera Poster

Har inte varit ute med båten på drygt 2 veckor , det har blåst som bare den eller så har det regnat och så var det ju midsommar och då var man inte i skick för att köra......inte heller dan efter för den delen , men nu verkar det som värmen är på väg tillbaka (Gp:s 10 dagars prognos)  och redan imorgon skall det ha mojnat , då skall jag ut och bara köra runt lite , kosta vad det kosta vill

Trevlig sommar Mackan   Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trist, och du har min sympati .... själv har jag redan kört över 300 distans över fyra härliga helger i Stockholms skärgård, från Spillersboda (midsommarafton) i norr till St Nassa (nationaldagen) i öster och div små naturhamnar här&där. Nu blir det lugnt ett par helger, måste slicka såren efter att ha bränt av en så där 450 liter disel Guld.... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som ni har haft ett bättre väder på ostkuten än på västkusten , men det kanske blir våran tur nu , hur som helst.....450 liter , det är kanske vad jag förbrukar på en säsong,,,,tror jag,,,köpte båten för en månad sen . härligt att du har kunnat vara ute med båten och hoppas resten av sommaren blir lika fin .

Mackan  Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja, du vet, den drar ca 1,5 l/d vid ca 30 kn och vi kör en massa båt så visst drar det iväg med bränsle, men å andra sidan, båten är allt vi har (på fritiden) och vi älskar sjön och pengarna är runda och ska rulla, så what the fuck ........ by the way, förra året spillde jag i 1075 liter .... jo, det är nog så att vi har haft bättre väder här på ostkusten men tiden kommer till er åxå, jag lovar! Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror min drar lika mycket , Ryds 20 gts bensinare . Jag som hade tänkt att fiska en hel del kanske 3 ggr i veckan och ca 20 distanser per tur och sen när det är hummerpremiär blir det fiske ialla fall en bra bit in i Oktober . Med dagens bensinpris skulle jag hamna på över 20 000 kr i bara soppa,,,,hjälp !! Men det är som du säger pengarna skall rulla , och man har jäkligt kul för dom pengarna . Fick lite krabbor i dag som vi tänker frossa på med lite vitt vin till . Lite mindre soppa i båten men desto mer gött i kastrullen ,,,,, Det är de värt...

Marcus  Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...