7anne 0 Postad 24 Juni , 2008 Har fått ett töligt problem på min Evinrude. Packboxen mellan trim-motorn och hydraulhuset läcker vilket gör att det trycker upp olja i elmotorn. Packboxen har måtten 8X19X7,2 vilket såklart inte är ett standardmått så jag har fixat en 8XS20X8 vilken borde funka om jag honar upp sätet lite. Tyvär finns inte denna packbox som tillbehör utan dom menar att man ska byta motor vilken jag har fått pris på från 1700 till 6000:- vilket jag anser vara hutlöst när endast en sketen packbox är kass. Undrar om där finns andra som haft detta problem. Dom som har bäst pris på ny motor hittills är hansen racing 1700:- . Marinshoppen som jag annars uppskattar hade för ca, en månad sen 5500:- som pris men sist jag ringde var priset 3500:- ??? Då motorn kostar lite över 1000:- i USA kan jag endast acceptera HR-pris... Ngn, mer som har haft strul med detta??? Tycker ärligt tlat att båtbranchn får skärpa till sej, nu har dom sårat ur ördentligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Biper 1 Postad 24 Juni , 2008 Hejsan, vad är det för årsmodell på motorn? Jag köpte ny powertrimmotor till min johnson 60 -90 på ebay för cirkus 700kr totalt, levererat hem till dörren på 3 dagar. länk till butiken jag köpte min motor ifrån http://stores.ebay.com/Rareelectrical Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 7 Postad 1 Juli , 2008 Hade precis samma problem förra året på min Johnson 70hk -89. Försökte få tag i en packbox men fick ge upp och köpte en ny pumpmotor hos Johnsonförhandlarn..........den gick på 2900kr. Ser nu att samma motor finns på nätet från USA för ca 1000kr incl svensk moms och tull. Har hört att det är viktigt att använda original hydralolja (jag hade inte gjort detta) då annan olja kan äta upp tätningen pga vissa aggressiva tillsatser. Har osse hört att motorhuset skall vara oljefylld??? Märkligt vad ska då packboxen fylla för funktion. Min trim/tiltmotor fungerar perfekt nu. Tyvärr är problemet inte så ovanligt på dessa gamla motorer enl olika forum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 2 Juli , 2008 Har nu som temp, lösning fixat en packbox 8X20X7,2 (8X19X7,2 är orginal) Fräste upp sätet och limmade dit packboxen. Funkar än så länge. Hoppas att det håller till Augusti då Hansen Racing ska få hem nya motorer då dom hittills haft bäst pris... Alt, får jag hem en via USA i slutet av sommaren... Helt sjukt att dom inte kan fixa packboxar när det verkar vara ett vanligt problem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser