RydsHT49 0 Postad 23 Juni , 2008 www.safecap.se Borde vara ungefär som en kådis - jobbig att ta på, kletig när den tas av - men den fyller sitt syfte! eller? vad tror Ni? Själv har jag efter att lämnat över en STOR näve pengar inhandlat en ny motor idag... vill absolut inte bli av med den så hela säsongen går åt &%¤))/% ! Självklart blir det nytt motorlås men vad ska man satsa på mer?? Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 24 Juni , 2008 Jag har en sådan, Safecap altså, på en ny 40 hk 2 takt Tohatsu, tycker det fungerar smidigare än jag trodde: - inga större problem att ta på/av, kanske en minuts extra jobb vid avtagning/påsättning - inte det minsta kladdigt (får se hur det blir med tiden, man får nog se till att hålla motorn ren) Man skall se till att när man sätter på den riktiga kåpan att den sitter fast, annars stor risk att den lossnar. Jag kommer lätt åt motorn i min båt, klart att det kan vara svårare att nå på vissa andra modeller. För mig har den funkat under våren, motorn finns kvar, men det är under den tidiga hösten som motorer stjäls som mest, då får vi se hur bra den skyddar. Funderar att under semesterperioden låta den riktiga kåpan sitta kvar, det är många fina 4-taktare på båtarna bredvid... Motorlåset är mest för försäkringsbolagets skull, det stoppar inte ryssar och balter som förfogar över sprängmedel och verktyg från sovjetiska ingenjörstrupperna, gör bara att skadorna på båten blir större.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser