Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
gunben

Båtmäklare, båtförmedlare

Rekommendera Poster

Hej, någon som kan rekommendera en båtmäklare i Stockholmstrakten? Och motivera varför! Vi har bestämt oss för att sälja fjolårsinköpet p.g.a. att vi tycker att den är för stor. Hursomhelst, vi ska inte sälja den själv, utan letar någon som kan göra det åt oss. Provision 10%, är det rimligt? Vad bör man tänka på innan man ingår avtal? Någon som har erfarenhet av Galärbryggan? Eller Duvnäsvikens Marina? Båterik och Marinmäklarna i Nacka Strand? Annan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera Uppsala Marin om det inte är för långt. Köpte båten där och de var väldigt bra att ha att göra med... www.batkop.se

Senast ändrad av WaterWolf | 23 juni 2008 | 21:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varning för Marinmäklarna Nacka Strand!!

Lämnade in min Chris Craft där för försäljning och har väldigt dålig erfarenhet av Marinmäklarna.

Generellt slapp attityd överlag, tog över en hel vecka för dem att få upp annonseringen på Blocket och deras hemsida och det efter påtryckning från mig som kund, väldigt illa, annonsen skulle komma upp dagen efter inlämning, förlorade väldigt värdefull försäljningstid, båten "övervärderades enligt deras rekommendationer" och den fick sedan sänkas kraftigt i pris efter i princip noll intresse...

När den väl lades ut så var det en halvtaskig annons utan information om båten med hänvisning till deras hemsida istället för information om båten, bilderna var också i sämsta laget, med tanke på vilka provisioner dom tar för försäljningen så förväntar man sig mycket mer. Efter 4-5 veckor fick jag nog och hämtade båten och då fick jag en faktura dagen efter på min mail för sk anslutningsavgift, denna faktura fick mig såklart att gå i taket och då Marinmäklarna inte hållit sin del av avtalet så valde jag att bestrida.

Fick först väldigt nonchalanta svar via mail på min utförliga förklaring om vad bestridandet grundades på med men efter att jag gjort klart och tydligt med att jag var beredd att gå hela vägen så verkar det som dom gett sig ändå...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har iofs varken sålt eller köpt båt via förmedlare, men jag har goda vibbar från Börjesson Båt. Dom är mycket trevliga. Säljer mycket Nimbus men tror även dom tar in annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessa har jag haft affärer med. 

Båterik

Både köpt och sålt båt vi honom, han är seriös, kanske inte så på alla gånger. 

Kamrater som har samma erfarenhet av dom! 

Karlsbergs kanalens marina

Köpt båt av dom, riktigt seriösa, hanterar fel på serriöst sätt. 

Kamrater som har samma erfarenhet av dom!

Fairmarin

Har köpt båt av dom, kommer inte att göra det igen, skojare som inte hanterar fel på seriöst sätt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för båt/fabrikat? Ibland kan det vara bra att vända sig till den mäklaren/båthandlaren som vardagligen hanterar samma fabrikat och har erfarenhet kring modellen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gunben startade tråden och ville sälja i Juni 2008 så vi får hoppas att de vid det här laget fått bytt båt :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med RikardE, Undvik Fairmarin. Tog inget ansvar vid felaktigheter var tvungen att blanda in advokat. Till och med advokaten sa att det var nåt av det värsta han varit med om

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bra att vi varnar varandra för olämpliga företagare, men samtidigt är det bra att googla lite för att själv bilda sig en uppfattning.

Hittar man intet negativt så kanske man inte ska vara allt för rädd för att anlita företaget.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att googla är bra men medlemmarna här med personliga erfarenheter är värt så mycket mer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, Baxlaget säger:

Att googla är bra men medlemmarna här med personliga erfarenheter är värt så mycket mer!

Jag ogillar generellt att anlita verkstäder osv, så det är absolut inte så att jag försvarar någon här:)

Men har en bra firma 500 kunder är säkert minst 1 missnöjd och skriver den personen ett inlägg här, men ingen av de nöjda berättar sin upplevelse blir det enbart dålig publicitet. När nästa tråd kommer, minns någon annan kanske denna tråd och helt plötsligt är det en sanning...

Därför är det bäst att som ovan tipsat, googla själv och helst också återkomma med ev egen erfarenhet efteråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Mange249 säger:

Därför är det bäst att som ovan tipsat, googla själv och helst också återkomma med ev egen erfarenhet efteråt.

Jag har roat mig med att Googla firmor som folk här har varnat för och väldigt ofta är det många fler som klagat.

Google är väldigt vettigt att kolla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...