Brunabonan 0 Postad 23 Juni , 2008 Hej! Jag har en Maxi 77 årsmodell -80. Jag har möjlighet att köpa en ny sprayhood tillverkad för en Maxi 77 årsmodell -74, passar den på min båt? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 23 Juni , 2008 Är det den större modellen eller den mindre som typ bara täcker ingången? Du får väl köpa sprayhooden med öppet köp om inte annat. Senast ändrad av Crona | 23 juni 2008 | 18:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 231 Postad 24 Juni , 2008 Enligt sailguide.com: 1975 ändrades båten ganska rejält då hon fick nytt däck med segelbox i fören. Dessutom höjdes däcket något och durken sänktes, samt ruffen förlängdes något akterut, ... Låter som om det finns en god chans att den inte passar, så det där med öppet köp låter vettigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mersey 3 Postad 26 Juni , 2008 Nej. Årsmodell -72-74 har en något annorlunda sprayhood än de senare modellerna. Kanske skiljer det inte mer än att det funkar, men om du ändå köper en ny sprayhood skulle jag rekommendera dig att köpa en som gjord för årsmodell -75 och framåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser