bjorn_o 0 Postad 23 Juni , 2008 Min älsklingsmotor går lite knackigt på lågt varv. Det är en Mercuru verado 250 från 2005. I ca 1000 rpm går den knackigt och ojämnt. Ökar jag på till 1200 rpm går den fint. I neutral på tomgång går den fint och i höga varv går den också fint. Vad kan det vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 23 Juni , 2008 Det är väl bara att låta en auktoriserad Mercury verkstad koppla in en dator till motorn och läsa ut ev felkoder så borde de kunna fixa detta ganska snabbt. Tror det är dumt att mecka själv med en såpass avancerad och dyr motor. Fast enklare saker som att kolla, att bränslefilter är rent inkl vattenavskiljande filtret (vilket jag antar du har). Byta till nya stift kanske kan hjälpa men allt sånt är ju bara gissningar. Om du skall mecka själv med motorn så köp en orginal Mercury verkstadshandbok, de brukar vara mycket detaljerade med felsökningsscheman osv. Men du kan nog ändå inte gör så värst mycket med motorn själv ändå med tanke på all elektronik som styr bränsleinsprutning osv. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 18 Augusti , 2008 Var rätt länge sen, men det hela löste sig med ny bensin. Har gått fint hela sommaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser