Perra 1 Postad 22 Juni , 2008 Min ena motor blir lite varmare än den andra..Upp mot 93-94 grader.Är det för varmt Den andra håller sej snällt på 87 grader.. Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tropic_7800 0 Postad 23 Juni , 2008 Har en AQAD31 130Hk kör jag den hårt så går tempen upp till starx över 90. Kör jag lungt ligger den nog på 87grader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 23 Juni , 2008 det tyder absolut på nåt strul påväg att hända. kolla ev. sjövattenfilter, impeller, termostaten, värmeväxlare i nämnd ordning så hittar du det nog. lycka till smuggler 28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 Juni , 2008 Är det du redovisat en faktisk temp eller det som tempinstr. visar? Som du säkert vet finns det två termostater i vardera motor. Det räcker att en termostat kärvar lite för att få tempskillnad. Sedan har vi givetvis det som tidigare redovisats (impeller osv), vilka gör att tempen är olika. Men jag skulle nog börja med att koppla SB tempmätare till BB motor och tvärs om. För att för att på så sätt eliminera eventuella mätarfel. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perra 1 Postad 23 Juni , 2008 Hej Nitro.. Det är den temp jag läser på instrumentet...Upp till 3100 rpm visar det samma temp på bägge motorerna sedan sticker den ena upp till 93 gradet ca..Impellrarna är helt nya..Kylvätskenivån är ok,kylvattenintagen i drevet helt ok,,Ligger jag och kör i 3100 rpm så håller sej tempen stabil...Kan det vara termostaten på FW sidan som jäklas?? Kylvatten filtrena är helt rena.. MVH Perra Senast ändrad av Perra | 23 juni 2008 | 22:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 23 Juni , 2008 plocka ur båda termostaterna, märk upp dom och testa i en kastrull med vatten på spisen, stoppa i skinktermometern och sätt på plattan. öppnar båda termostaterna samtidigt då är det nåt annat. hoppas det är så enkelt som termostaterna... smuggler28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perra 1 Postad 24 Juni , 2008 Nu har jag bytt termostaterna--Jag tyckte en öppnade lite sent(en av de gamla) Men vi får se efter provkörning.. Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser