sm7stu 0 Postad 22 Juni , 2008 Hejsan! Min marina bytte ut den gamla axeltätningen fram och även den bakre, fram så satte dom dit en oljesmord axeltätning, provade med Black jack men den stämde inte riktigt på axel röret. Och den bakre är en vatten smord. Att jag undrar är att den gamla fett smorda som satt där blev rätt varm , det blir även den nya oljesmorda , ska det vara så??? Fick även rikta upp motorn som rört sig någon cm under åren. Axlen är kollad och rak. Båten är en Albin 25a . Min marina kan inte svara på dessa frågor för dom har aldrig bytt dessa lager innan på en Albin 25a , så om det ska bli varmt vet dom inget om,man blir ju lite orolig ju om det ska vara så , inget ställe man brukar känna efter på så ofta MvH Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 22 Juni , 2008 Om dom bytt både lagret bak och axeln är rak så borde det inte vara något problem....klart den kan bli varm men den ska inte vara jättehet. Jag renoverade min fettsmorda (tog mig en timme) just av den anledningen att slippa modifiera något. Dessutom tycker jag att fettsmort som är en väl beprövad metod funkar bra på våra albin25or. En firma du kan ringa som vet allt om våra båtar är forsmarin här i GBG, mycket hjälpsamma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser