Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
All_to_slow

Sammanställning av marinhögtalare

Rekommendera Poster

Sökte info om marinhögtalare men hittade mest frågeställningar så jag tänkte att vi kunde göra en lista med fabrikat/länkar och kanske rekomendationer utifrån egna erfarenheter! Man vill ju inte såga upp hål i sin fina båt efter högtalare som låter dåligt.

Så alla som vet något fabrikat eller en bra handlare fortsätt på listan!

1. Mds.se finns en del marina produkter men inte vad jag sökte.

Senast ändrad av All_to_slow | 22 juni 2008 | 13:35

Senast ändrad av All_to_slow | 22 juni 2008 | 13:37

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har satt in 2 nya 6,5 tums högtalare (byggde 2 små lådor med dämpull, för ett tightare ljud) och en 10 tums aktiv subwoffer från GAS (BRL) i vinter. Blev mkt nöjd med resultatet, inget slutsteg krävs, driver högtalarna med en nyare bilstereo från NetonNet som tar alla aktuella format, finns även en som klarar DVD, men den fanns inte när jag köpte.

Kostnaden blev ca 3,500 spänn för allt, inkl kablar etc... Supernöjd!

Det är svårt att få bra ljud i båten, det ställer höga krav på placering av högtalare osv. Min båtgranne har en väldigt påkostad historia med dyra märken, dubbla slutsteg och den senaste stereon. Visst låter det bra, lite bättre än min faktiskt men det är nog snarare för att hans högtalare sitter på en bättre plats (annan båt), det är tyvärr omöjligt att jämföra på lika villkor... Doch ligger hans kostnader runt 15,000 (lågt räknat).

//lyran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...