Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
zokasa

sliten trä båtsägare

Rekommendera Poster

är det någon som vet om det är svårt att plasta in träbåtsskrov har skadat mig så jag orkar inte att slipa varje år mvh martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Orkar du inte matta ner och lacka din fina snipa varje vår, så orkar du inte plasta skrovet heller, med allt det jobb som det innebär.

Att plasta ett träskrov är ju som en sista nödåtgärd när båten är så dålig att skrotning är alternativet. Att plasta skrovet på en , till synes, så fin träsnipa som din, är nästan att förstöra båten. Dvs om den inte läcker så mycket att du plastar den för den skull.

Det är mycket arbete och inte gratis om du gör det själv. En gissning; Lejer du bort jobbet, kostar det mer än vad båten är värd. Men du kan ju alltid infodra anbud på jobbet, så får du en rättare prisbild.

Kan du inte leja nån som lackar båten varje vår -pigavdrag? (beror ju på vad det står på fakturan)

tommy

Senast ändrad av toaen | 22 juni 2008 | 12:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte svara på frågan.. däremot skar det rejält i hjärtat när jag lästa din fråga o jämförde den med en sån underbar båt. Sälj den till nån som uppskattar träbåtar och lägg till en peng o köp en plastbåt istället så blir varken du, jag eller båten lessen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad skall man göra när igen vill köpa båten det är igen som har lagt ett bud men tack för inlägget det är en jätte fin båt för dom som fårstår sig på träbåtar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...