Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Ringhede

Saknar ni båtkörkortet

Rekommendera Poster

Ja, åtminstone jag tror på att olyckor kommer att minska i antal med båtkörkort... utbildning är inte av ondo... Se´ n om förslaget är tillkommet för att dra in stålars till statens kassa skiter jag fullständigt i... jag är för utbildning, för ett båtkörkort och jag står för det... jag är för utbildade förare oavsett de är på sjön, i stan i luften eller vart f*n som helst... utbildning är inte fel... ocj i mina ögon är ett båtkörkort ett bevis på genomgången och klarad utbildning...

Senast ändrad av Keddy | 26 oktober 2008 | 12:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är tyvärr mycket och många beslut som baseras på tyckande och åsikter om d ena och d tredje.. Trängselskatten i stockholm är ett lysande exempel, Miljömupparna tyckte att d var en bra ide och så blev d verklighet.. Dock är ofta dylika beslut även dåliga, och många stackars satar har fått lida för liknande beslut genom åren...

Hur mycket idioti ska igentligen behöva skapas för att en normalt funtad människa ska börja säga ifrån??? Jag har för länge sen gett upp hoppet för detta samhället, höjdarna kan göra vad som helst och ändå aldrig åka fast.. Poliser etc lyser med sin frånvaro ute på vägarna och i stan så d råder rena vilda wästern.. Om man prioriterade på ett annat sätt så man tillsatte fler poliser ute på vägarna och inne i stan så d blev lite fason på den sektorn..

Men inte då man tar och snickrar ihop en plåtlåda och planterar längs med vägen, nästa dag är plåtlådan överkörd och värdelös, och inte stoppa den några tjyvar heller = bortkasstade skattepengar.. D har vänts och vridigt på båtkörkortet i många år nu, och d har inte blivigt värklighet. Hade man gjort d lätt för sig så hade man bara gjort förarbeviset obligatoriskt. Men nu ska d krånglas och produkten som presenteras kommer säkert bli under allkretik.. Detta har i nuläget kostat skattebetalarna miljarder. Detta är idag bara bortkasstade pengar för d lär ju inte hända nått nästa år heller..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Någon som vet vad som kommer att hända med nya båtkörkortet? När kommer beslut i frågan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men är det någon överhuvudtaget som kan komma med ett konkret exempel på vad som har hänt och kunnat undvikas med obligatoriskt båtkörkort???

Någon som blivit påkörd av båt där förare saknar förabevis?

Någon som sett någon båt som gått på grund där föraren saknat förabevis?

Någon som varit full och riskerat andras liv och lem och som hade varit nykter om båtkörkort redan varit infört?

Exempel på verkliga händelser, inga påhittade historier eller, -Jag är säker på att det varit bättre, hum hum hum.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...